Gemeentegids 2023 online en via afhaalpunten beschikbaar

De gemeentegids Hoeksche Waard 2023 is uit! Vanaf nu is de gids online beschikbaar. Een gratis papieren versie kan afgehaald worden bij 18 locaties verspreid over de hele Hoeksche Waard. Het is dit jaar voor het eerst dat de gids niet meer bij inwoners op de deurmat valt. De reden hiervoor is dat de gemeente graag een duurzame gemeente wil zijn. Daarom is ervoor gekozen om niet langer 40.000 exemplaren huis-aan-huis te laten bezorgen, maar 10.000 exemplaren beschikbaar te stellen via vaste afhaalpunten.

De gemeente wil door het verminderen van de oplage graag het ‘groene’ voorbeeld geven. Zij voelt zich daarin gesteund door het oplopend aantal inwoners dat aangeeft het zonde te vinden dat er zoveel papier wordt verspild aan een gids die in veel gevallen in een lade of bij het oud papier belandt.

Gids in elk dorp af te halen

Voor de steeds kleiner wordende groep mensen die niet digitaal vaardig is, is het nog steeds mogelijk om een papieren gids te bemachtigen. Zij kunnen gedurende de openingstijden bij elke vestiging van de Bibliotheek Hoeksche Waard en de Samenwerkende Bibliotheken Korendijk een exemplaar afhalen. Daarnaast liggen er gidsen bij de gemeentehuizen in Maasdam en Oud-Beijerland, het gemeentelijk servicepunt in het Numans-Dorps-Huis, zorglocatie De Open Waard in Oud-Beijerland en verzorgingshuis Heemzicht in Piershil. Met 18 afhaalpunten is de gids in elk van de 14 dorpen verkrijgbaar op 1 of meerdere locaties. Verder zijn bij de Hoeksche Waardse zorgcentra gemeentegidsen afgeleverd voor de bewoners die zelf niet in staat zijn naar een afhaalpunt te gaan.

Overzicht afhaalpunten op www.gemeentehw.nl

Op de pagina over de Gemeentegids vindt u een overzicht van alle afhaalpunten per dorp. Inwoners die niet in staat zijn om zelf een gids op te (laten) halen, kunnen bellen met de gemeente 14 0186 | 088 – 647 36 47.

Handig overzicht instellingen en gemeentelijke diensten

De gemeentegids wordt jaarlijks uitgebracht door uitgever Akse Media. In de gids staat een uitgebreid overzicht van alle openbare voorzieningen, instellingen, verenigingen en het bedrijfsleven in gemeente Hoeksche Waard. Ook vindt u in de gids informatie over de belangrijkste gemeentelijke producten en diensten.

Alle informatie staat online en is toegankelijk

Veel mensen zoeken hun informatie tegenwoordig online. Daarom kunt u de gemeentegids ook digitaal raadplegen. Of bekijk de E-book versie. En wist u dat er ook een zogenoemde toegankelijke digitale gemeentegids is? De informatie in deze gids is toegankelijk voor mensen met een visuele, auditieve, verstandelijke of motorische beperking. Maar ook voor senioren, mensen met kleurenblindheid of dyslexie en mensen die Nederlands als tweede taal spreken. Tot slot is de gids ook als app beschikbaar. Zoek op ‘Gemeentegids App’ in de Appstore of Google Play store.

Geef zelf uw vermelding of wijziging door

Aanmeldingen en wijzigingen in de gemeentegids Hoeksche Waard moeten door organisaties of bedrijven zelf worden doorgegeven aan de uitgever. Zij zijn dus zelf verantwoordelijk voor de juistheid van hun contactgegevens. Wijzigingen of vermeldingen kunnen per e-mail aan redactie@askemedia.nl worden doorgegeven.

Gemeentegids 2023