Gemeente hoort graag uw ervaringen met opvanglocatie ’s-Gravendeel

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) vangt sinds 15 december 2021 vluchtelingen op in de opvanglocatie aan de Kilweg in ‘s-Gravendeel. De gemeente sprak met het COA af dat dit in eerste instantie voor 1 jaar is, waarbij na 6 maanden een evaluatie plaats zou vinden. Deze evaluatie wordt in de komende periode uitgevoerd. De gemeente is benieuwd naar de ervaringen van inwoners van ’s-Gravendeel en omgeving. Vorige week donderdag 30 juni was er een inloopbijeenkomst in de kantine van V.V. ’s-Gravendeel.

Spreekuren in servicepunt gemeente

Deze en volgende week worden spreekuren gehouden in het servicepunt van de gemeente in ’s- Gravendeel (op de begane grond in het verzorgingshuis Immanuël aan het Weegje 3). Medewerkers van het COA en de gemeente gaan graag met u in gesprek en beantwoorden uw eventuele vragen. U bent welkom op:
• Woensdag 6 juli tussen 11.00 en 12.30 uur
• Donderdag 7 juli tussen 17.00 en 18.30 uur
• Dinsdag 12 juli tussen 13.00 en 14.30 uur

Tot dusverre goede ervaringen met opvang

Omdat er landelijk grote behoefte is aan opvangplekken zouden de gemeente en het COA de opvanglocatie de komende 5 jaar graag open willen houden. Gemeente Hoeksche Waard sprak met het COA af om bij de keuze voor opvang voor langere tijd eerst te evalueren hoe het gaat. Om zo in beeld te krijgen wat er goed gaat, maar ook wat het COA of de gemeente beter kunnen doen. Daarna nemen het COA en de gemeente een definitief besluit over verlenging van de duur van de opvang. Meer informatie over de opvanglocatie in ’s-Gravendeel vindt u op de website van de gemeente. U kunt zich daar ook aanmelden voor de digitale nieuwsbrief. Zo bent u altijd op de hoogte van het laatste nieuws over de
opvanglocatie.