Doe mee aan de buurtactie Energiezuinig wonen!

Gemeente Hoeksche Waard organiseert samen met het Regionaal Energieloket een buurtactie ‘Energiezuinig wonen’ voor de inwoners van Zuidwijk en Croonenburghwijk in Oud-Beijerland. Hiermee kunt u flink besparen per jaar op uw energierekening en helpt u het klimaat.

Of u nu gaat verbouwen, verhuizen of in uw huis blijft wonen: energie besparen is altijd een goed idee. Helemaal nu de energieprijzen zo stijgen. In een energiezuinig huis woont u comfortabel én heeft u een lagere energierekening.

Zo werkt de buurtactie Energiezuinig wonen

Energieadviseurs van het Regionaal Energieloket onderzoeken binnenkort een aantal van de meest voorkomende koopwoningtypen in Zuidwijk en Croonenburghwijk. Voor deze ‘voorbeeldwoningen’ schrijven zij een adviesrapport. In dit rapport leest u alle stappen die u kunt nemen voor een comfortabeler en energiezuiniger huis. Wilt u kans maken op een gratis woningonderzoek door een ervaren energieadviseur ter waarde van € 250,-? Geef uw koopwoning dan op als voorbeeldwoning vóór dinsdag 29 maart via de website van het Regionaal Energieloket.

Onze energieadviseurs zijn op donderdag 31 maart in Zuidwijk en vrijdag 1 april in Croonenburghwijk tussen 08.30 en 14.30 uur in de wijk om woningonderzoeken te doen. U hebt kans dat ze bij u aanbellen als u zich aanmeldt. Bent u niet thuis? Geen probleem, dan gebruiken ze een andere soortgelijke woning als voorbeeldwoning. Een woningonderzoek duurt gemiddeld 1,5 uur.

Kom naar de online informatieavond

Tijdens de online informatiebijeenkomst (webinar) op woensdag 13 april van 19.30 tot 20.30 uur krijgt u informatie over de adviezen en subsidies en krijgt u handige tips om met weinig geld energie te besparen. Ook kunt u vragen stellen in de chat aan een professionele energieadviseur. Na afloop ontvangt u per e-mail de adviesrapporten van de voorbeeldwoningen. Meld u aan via de website van het Regionaal Energieloket.

Bent u huurder?

Als u een woning huurt, is deze actie voor u minder interessant. De verhuurder gaat over het nemen van grote energiebesparende maatregelen. Als huurder kunt u wel uw energieverbruik verlagen door kleine energiebesparende maatregelen te nemen. Het Regionaal Energieloket heeft een gratis e-book ontwikkeld met 50 energiebesparende tips, kijk hiervoor op de website van het Regionaal Energieloket. Tijdens het webinar komen ook een aantal tips ter sprake.