N217: werkzaamheden bij ‘s-Gravendeel
De provincie werkt van 18 mei tot 18 juni 2026 aan de N217 bij ’s-Gravendeel. De weg is per rijrichting tussen 20.00 en 06.00 uur volledig afgesloten, het verkeer wordt dan omgeleid. Overdag blijft één rijstrook per richting beschikbaar.
Wat gaat er gebeuren?
Om de weg in goede staat te houden wordt het oude asfalt verwijderd en wordt de weg opnieuw geasfalteerd.
Waar wordt er gewerkt?
Er wordt gewerkt aan de N217 vanaf de Hendrik Hamerstraat in ’s-Gravendeel tot de Kiltunnel.
Planning en verkeerssituatie
Er wordt gewerkt van maandag 18 mei 06.00 uur tot 18 juni 18.00 uur.
Overdag (tussen 06.00 uur en 20.00 uur) wordt één rijstrook per richting afgezet. Eén rijstrook per richting blijft beschikbaar. Er geldt een snelheidsbeperking.
In de avond- en nachturen (tussen 20.00 uur en 06.00 uur) wordt de weg per rijrichting volledig afgesloten.
Wegafsluiting richting ’s-Gravendeel:
- van 26 tot en met 30 mei
- van 16 tot en met 18 juni
Wegafsluiting richting Dordrecht:
- van 1 tot en met 6 juni
- van 8 tot en met 10 juni
Wat betekent dit voor u?
Tijdens de volledige afsluitingen kan géén gebruik worden gemaakt van de Kiltunnel. Het verkeer wordt dan omgeleid via de N217 en de A16 en moet rekening houden met extra reistijd.

Openbaar vervoer
De lijnbussen blijven rijden volgens dienstregeling. Actuele informatie is te vinden op de website van Transdev.
Hulpdiensten
Ambulance, brandweer en politie zijn op de hoogte van de werkzaamheden en kunnen in noodsituaties de weg gebruiken.
